Przyszłość samochodu w Polsce
1192
tytuł:
Przyszłość samochodu w Polsce
Reklama Polskiego Fiata 508
gatunek:
pogadanka
muzyka:
oryginał z:?
1932 roku
słowa:
Dla iluż ludzi było to w Polsce dotąd marzeniem niedoścignionem.
Cena kupna wozu, koszt utrzymania samochodu, reperacje, podatki, prawie zawsze konieczny szofer to koszt nie lada, graniczący z luksusem, na który prawie nikt nie mógł sobie pozwolić, szczególnie w dobie kryzysu.
Dopiero teraz, gdy na rynku krajowym pojawił się prawdziwy klejnot mechaniczny, Polski Fiat model 508, otworzyły się nowe horyzonty dla rozwoju automobilizmu w Polsce. Cena 7200 złotych za luksusową, wygodną, czteroosobową karetę, a 6900 złotych za handlowy furgonik dostawczy. 7 do 8 litrów benzyny na 100 kilometrów, 110 złotych rocznie, jako podatek drogowy, to są cyfry, które przemawiają same za siebie. Minimalne koszta garażowania ze względu na rozmiar wozu, prostota jego konstrukcji, dobrze zorganizowana, tania obsługa w całym kraju umożliwiające nawet laikom korzystanie z wozu bez szofera sprawiły to, że samochód 508 Polski Fiat okazał się najmilszym i najekonomiczniejszym środkiem lokomocji w naszym kraju. Tańszym nie tylko od kolei żelaznej, ale także od autobusu, a nawet tramwaju.
Dla sfer handlowych furgonik dostawczy kalkuluje się również lepiej, niż wszelki inny sposób dostarczania towarów klienteli, służąc równocześnie efektowną, ruchomą reklamą.
Piękna w linii, ślicznie wykończona kareta 508, lub sportowy Spider, wyglądem swym wzbudzają podziw najwybredniejszej klienteli.
Motor czterocylindrowy o sile 22 koni, dając kolosalny zryw pozwala osiągnąć 95 km/h.
Świetne resorowanie i cztery amortyzatory hydrauliczne zapewniają idealne zawieszenie i trzymanie drogi, a cztery hamulce hydrauliczne i jeden ręczny, mechaniczny, dają maksimum bezpieczeństwa i sprawności. Dlatego też 508 Polski Fiat spotkał się z takiem uznaniem klienteli. Doktorzy, adwokaci, inżynierowie, księża, urzędnicy, wojskowi, inspektorowie rejonowi, kupcy, przemysłowcy i obywatele ziemscy, wszyscy ci, którym czas jest drogi, widzą w 508-ce uproszczenie swej egzystencji, rozszerzenie swej działalności, powiększenie swych dochodów, zmniejszając równocześnie uciążliwe straty czasu i pieniędzy.
Dla pięknej pani, dla młodzieńca sportowego, dla rodzin całych, 508-ka jest źródłem najmilszych wycieczek i rozrywek, a dla wszystkich szczęśliwych jego posiadaczy 508 Polski Fiat będzie zawsze serdecznie lubianym przyjacielem.
03.03.2018
słowa kluczowe:
Przepisał - dla potomnych - Bartłomiej.
Szukaj tytułu lub osoby
Wykonawcy:
Wykonawcy:
Posłuchaj sobie
0:00
0:00
Etykiety płyt
Oto tekst reklamy:
Samochód, własny samochód! Dla ilu ludzi było to w Polsce marzeniem niedoścignionem. Cena kupna wozu, koszt utrzymania samochodu, referacje, (?, szczerze powiedziawszy nie wiem co mówi w tym miejscu ten jegomość, może ktoś inny to wyłapie...) podatki, prawie zawsze konieczny szofer to koszt nielada. Graniczący z luksusem na który prawie nikt nie mógł sobie pozwolić, szczególnie w dobie kryzysu. Dopiero teraz, gdy na rynku krajowym pojawił się prawdziwy klejnot mechaniczny, Polski Fiat model 508, otworzyły się nowe horyzonty dla rozwoju automobilizmu w Polsce. Cena 7200 złotych za luksusową, wygodną, czteroosobową karetę, a 6900 złotych za handlowy furgonik dostawczy. 7 do 8 litrów benzyny na 100 kilometrów, 110 złotych rocznie, jako podatek drogowy, to są cyfry, które przemawiają same za siebie. Minimalne koszta garażowania ze względu na rozmiar wozu, prostota konstrukcji, dobrze zorganizowana, tania obsługa w całym kraju umożliwiające nawet laikom korzystanie z wozu nawet bez szofera sprawiły to, że samochód 508 Polski Fiat okazał się najmilszym i najekonomiczniejszym środkiem lokomocji w naszym kraju, tańszym nie tylko od kolei żelaznej, ale także od autobusu, a nawet tramwaju. Dla sfer handlowych furgonik handlowy kalkuluje się również lepiej, gdyż wszelki inny sposób dostarczania towaru klienteli, służąc równocześnie efektowną, ruchomą reklamą. (tam chyba coś obcięło bo to zdanie jest jak dla mnie skrajnie nielogiczne...) Piękna w linii, ślicznie wykończona kareta 508, lub sportowy Spider (bądź spajder, nie wiem jak w oryginale nazywała się ta wersja) wyglądem swym wzbudzają podziw najwybredniejszej klienteli. Motor czterocylindrowy o sile 22 koni, dając kolosalny zryw pozwala osiągnąć 95 km/h. Świetne resorowanie i cztery amortyzatory hydrauliczne zapewniają idealne zawieszenie i trzymanie drogi, a cztery hamulce hydrauliczne i jeden ręczny, mechaniczny dają maksimum bezpieczeństwa i sprawności. Dlatego też 508 Polski Fiat spotkał się z takiem uznaniem klienteli. Doktorzy, adwokaci, inżynierowie, księża, urzędnicy, wojskowi, inspektorowie rejonowi, kupcy, przemysłowcy i obywatele ziemscy, wszyscy ci, którym czas jest drogi widzą w 508-ce uproszczenie swej egzystencji, rozszerzenie swej działalności, powiększenie swych dochodów, zmniejszając równocześnie uciążliwe straty czasu i pieniędzy. Dla pięknej Pani, dla młodzieńca sportowego, dla rodzin całych, 508-ka jest źródłem najmilszych wycieczek i rozrywek, a dla wszystkich szczęśliwych jego posiadaczy 508 Polski Fiat będzie zawsze serdecznie lubianym przyjacielem.
W nagrodę Fiat 508 Spider
Pozdrawiam 🙂